loading...
بهترین پاتوق تفریحی
داوود بازدید : 77 شنبه 14 آبان 1390 نظرات (1)

با کشف ۲۹ تن تریاک در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) تهران که توسط یک شرکت دارویی وارد کشور شده است، تحقیقات گسترده پلیس مبارزه با مواد مخدر در این ارتباط آغاز شد

ba6dsj6pd6gho6zxn1t1.jpg

جام جم آنلاین: چند روز پیش ماموران مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه اطلاع یافتند یک فروند هواپیمای اختصاصی که از شهربمبئی عازم تهران شده و حاوی مقادیر قابل توجهی تریاک است، قصد فرود در فرودگاه امام خمینی(ره) را دارد

قاضی دادسرای مستقر در فرودگاه، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد و پس از تخلیه بار هواپیما و انتقال به انبار گمرک، ۲۹ تن تریاک که با نام یک شرکت دارویی وارد شده بود، توقیف شد.بررسی‌های اولیه حاکی است این میزان تریاک پس از بارگیری در کشور چین به کشور هندوستان منتقل و سپس از شهر بمبئی با یک فروند هواپیمای اختصاصی عازم ایران شده است.

همچنین مشخص شد هزینه خرید این مواد توسط یکی از بانک‌های ایرانی و با گشایش اعتبار پرداخت شده است.

با توقیف ۲۹ تن تریاک در فرودگاه که در نوع خود بی‌سابقه است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفت و با ارسال نمونه‌هایی از این مواد به آزمایشگاه، بررسی درباره آن شروع شد.در این ارتباط سردار حسین‌آبادی، رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز گذشته به ایسنا گفت: یک محموله حدود ۲۰‌تن مواد مخدر از نوع تریاک برای تهیه و تولید دارو از کشور هند به ایران وارد شده است.وی افزود:‌ یک شرکت خصوصی که در زمینه تهیه و تولید دارو فعال است، این مواد را وارد کشور کرده است.

سایت پاتوق ۹۸ : رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: تاکنون ورود محموله مواد مخدر برای تولید دارو به کشور بی‌سابقه بوده و پیش از این از کشفیات داخلی مواد مخدر استفاده می‌شده است.یک مقام آگاه نیز در این باره به «جام‌جم» گفت: میزان دقیق مواد کشف‌شده ۲۹ تن است اما پس از توقیف آن در فرودگاه، شرکتی که این میزان تریاک را به کشور وارد کرده، برای تحویل گرفتن محموله مراجعه نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا مشخص شود مجوز واردات این مواد به کشور چگونه صادر شده است؟

مجوز داده‌ایم

در همین حال، دکتر شانه‌ساز، معاون دارویی وزارت بهداشت در ارتباط با موادمخدر وارد شده به کشور گفت: این دارو از سوی یک شرکت دولتی که سابقه دیرینه‌ای در زمینه تهیه و تولید دارو دارد، وارد و مجوزهای آن نیز به میزان درخواستی این شرکت صادر شده است. وی افزود: این موادمخدر وارداتی پس از ساخت دارو به کشورهای دیگر از جمله به کشوری که موادمخدر از آن وارد شده، صادر می‌شود. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «جام‌جم» در ارتباط با استفاده از موادمخدر کشف شده در کشور گفت: کشفیات کشور پاسخگوی تولید دارو برای صادرات نیست بنابراین از این مواد در تولیدات داخلی استفاده می‌شود. طبق قوانین بین‌المللی، مجوز واردات براساس میزان مصرف آن هم با نظر کارشناسی در کمیسیون NICV که نظارت بر مصرف داروهای مخدر دارد، داده می‌شود.

دکتر شانه‌ساز در پاسخ به پرسش دیگر «جام‌جم» مبنی بر واردات تریاک در سال‌های گذشته به کشور گفت: این موضوع عادی است و در همه دنیا یک روال است و در همه حال تولید و صادرات با مجوز و تحت‌نظارت انجام می‌شود.
مسوول روابط عمومی بانکی که برای این مواد گشایش اعتبار کرده است، نیز در این باره گفت: اقدامات بانک براساس مکانیزم تعریف شده انجام می‌شود و شرکت‌های دارویی در چارچوب مقررات طبق آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و درمان درخواست گشایش اعتبار می‌کنند و بانک نیز به عنوان نمونه تسهیلاتی را که برای وزارت صنایع در نظر گرفته، برای وزارت بهداشت نیز اختصاص می‌دهد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد مهدی سوری در تاریخ 1348/10/11 و 20:01 دقیقه ارسال شده است

سلام داداش
وبلاگ خوبی داری
اگه موافق باشی بیا با هم تبادل لینک کنیم
من رو با عنوان فیلم98 و با ادرس www.film98.rzb.ir لینک کن و بعد بهم خبر بده با چه اسمی لینکت کنم


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بسم الله الرحمن الرحيم و ان یکاد الذین کفرو الیز لقونک بابصارهم لما سمعو الذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الاذکر للعالمین ............................................. آهنگ، سفارش تبلیغات، و پست ویژه با davoodjafari14@yahoo.com تماس بگیرید و یا با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید 09175746305 (اس ام اس پاسخگو نیستم)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 70
  • بازدید کلی : 5,791